Autodesk Account navodilaLicence programske opreme Autodesk so vezane na ime uporabnika, oz. uporabnikov e-mail. Ob zagonu programa mora biti uporabnik prijavljen v račun Autodesk Account z istim e-mailom, kateremu je dodeljena licenca. Stalna povezava z internetom je potrebna za preverjanje licence in uporabo programa. Več o tem je na voljo v naslednjih navodilih:
LICENČNI POGOJI in SKRBNIŠTVO LICENC
Med namestitvijo Autodesk programov si skrbno preberite licenčne pogoje ter jih potrdite, če se z njimi strinjate:
https://www.autodesk.com/company/terms-of-use/en/general-terms 1 licenco programa lahko inštalirate in aktivirate 2X, npr. na stacionarni in prenosni računalnik. A pozor… Licenca je namenjena le ENEMU uporabniku in v primeru več inštalacije le te ne smejo biti odprte sočasno! Podjetje Autodesk lahko zazna kršitev licenčnih pogojev ter v skladu z njimi tudi pravno postopa! Ob sklenitvi najema je licenca registrirana na podjetje, upravlja pa jih skrbnik licence (ime, priimek, e-mail). Skrbnik ima vpogled v stanje vseh licenc preko računa Autodesk Account, v katerega se prijavi z e-mailom podanim ob nakupu/registraciji. Pri najemu 1 licence
je skrbnik lahko hkrati tudi uporabnik programa. To pomeni, da je pri delu s programom prijavljen v Autodesk Account z e-mailom skrbnika. Pri najemu 2-h ali več licenc
skrbnik licenc preko svojega računa Autodesk Account dodeli licence uporabnikom z vpisom njihovih e-mail naslovov. Ob zagonu programa se uporabnik prijavi v račun Autodesk Account s svojim uporabniškim e-mailom – tistim, kateremu je skrbnik dodelil licenco. Licenca je tako povezana z uporabnikom, ki program ob spoštovanju licenčnih pogojev uporablja. Če uporabnik zapusti službo v podjetju, skrbnik njegovo licenco preko Autodesk Accounta dodeli novo zaposlenemu. Prijava uporabnika je razvidna v zgornjem desnem kotu aktivnega programa: Podjetje Autodesk smatra za kršitev licenčnih pogojev tudi, če je v uporabi točno število najetih licenc (npr. 5), a so vsi uporabniki (npr. 5) pri delu v svojem programu prijavljeni z istim računom oz. e-mailom skrbnika. Skrbnik mora vsako licenco programa dodeliti uporabniku, pri čemer je tudi sam lahko uporabnik.
IZDELAVA RAČUNA AUTODESK ACCOUNT
Povezava do računa Autodesk Account: https://accounts.autodesk.com/
Za uspešno aktivacijo in pregled stanja licence je pomembno, da si zapomnite na kateri e-mail naslov je licenca dodeljena/registrirana. Samo ob prijavi s tem e-mail naslovom v račun Autodesk Account boste imeli vpogled v stanje vaših licenc. Pri prvi izdelavi računa lahko naletite na naslednje situacije: Račun sem že izdelal sam, npr. ob prenosu demo programa: Če ste ob sklenitvi najema prodajalcu podali isti e-mail za registracijo (npr. [email protected]), kot ste ga uporabili pri prenosu demo različice, ne potrebujete ponovno izdelati računa. Po uspešni dobavi bo stanje vaše licence vidno v vašem računu Autodesk Account, v katerega ste prijavljeni z e-mailom [email protected]. Če pa ste ob sklenitvi najema prodajalcu podali drugi e-mail za registracijo (npr. [email protected]), potem se boste morali prijaviti v račun Autodesk Account s tem e-mailom po navodilih pod točko 2. Samodejna izdelava računa ob sklenitvi najema Če ob nakupu licence uporabnik še nima izdelanega računa Autodesk Account na dani e-mail (npr. [email protected]), ga podjetje Autodesk izdela samodejno. Uporabnik je o tem obveščen po E-pošti. Prejme 2 e-maila: obvestilo o nakupu in poziv za prijavo v račun z geslom. Kako pridobim izgubljeno geslo za prijavo v že obstoječi račun Autodesk Account? Če vam ob izdelavi novega računa Autodesk Account javi, da ta že obstaja, gesla za prijavo pa ne poznate, storite naslednje: - Za prijavo 'Sign In' vpišite e-mail, npr. [email protected] in kliknite gumb 'Next' - Namesto vnosa gesla, kliknite povezavo 'FORGOT?' - Obvestilo 'Reset password' nam javi, da smo na dani e-mail naslov prejeli e-pošto za ponastavitev gesla. - V e-pošti kliknemo gumb 'Reset password' in ponastavimo geslo. UPRAVLJANJE Z LICENCAMI V AUTODESK ACCOUNT
- Prijavimo se v račun Autodesk Account: https://accounts.autodesk.com/.
- V zgornjem desnem kotu kliknemo na ikono svojega profila in v seznamu izberemo 'Products and services' Več o upravljanju z računom, kako skrbniki dodelijo licenco uporabnikom, ipd. je na voljo v videoposnetkih:
- Osnovna navodila za uporabnike: Account Basics | Using Autodesk Account | Explore Account - Navodila za skrbnike licenc: Autodesk Administrators | User Management | Overview PRENOS AUTODESKOVIH PROGRAMOV
Prenos ali sočasno namestitev programa lahko izvedemo na različne načine. Preko Autodesk Account ali Autodesk Desktop App ali Autodeskove spletne pomoči lahko sprožimo direktno inštalacijo z opcijo 'Install'. Vendar ta opcija NI primerna, če imamo slabšo internetno povezavo, saj se inštalacija lahko vmes zaustavi. V tem primeru raje svetujemo prenos, oz. Download inštalacijskih datotek.
Prenos skrčene inštalacijske datoteke preko računa Autodesk Account - V seznamu 'All Products and Services' poiščemo želeni program, npr. AutoCAD in izberemo različico programa, jezik… - Kliknemo na puščico ob gumbu Install in v seznamu izberemo opcijo 'Download'. - Spletni brskalnik bo začel prenos datoteke skrčene inštalacijske datoteke. Prenos je viden različno (odvisno od brskalnika: Edge, Google Chrome, Firefox…). - V Raziskovalcu zaženemo to .EXE datoteko in pričnemo z inštalacijo. Prenos celotne inštalacijske datoteke preko računa Autodesk Account
- Kliknemo na seznam 'All Products and Services'. - V spodnjem desnem kotu se pojavi ikona z vprašajem. Kliknemo nanj. - Razširi se okno, kjer s kliki na želene teme iščemo pravilni odgovor na naše vprašanje. Za prenos inštalacijske datoteke klikamo naslednje: - Post-purchase support / Downloads / Download software / I am an existing subscriber - Find a product download in vpišemo ime programa Nekateri programi imajo več inštalacijskih datotek. Pazimo, da prenesemo vse, ob zagonu inštalacije pa zaženemo le prvo. Datoteke si lahko arhiviramo za morebitno kasnejšo potrebo po ponovni inštalaciji. Aplikacija Autodesk Desktop - opcija Install
- V spodnjem desnem kotu zaslona v Windows vrstici Taskbar kliknemo ikono puščice in v seznamu izberemo aplikacijo 'Autodesk Desktop App'. - V seznamu poiščemo produkt, ki ga želimo namestiti, npr. AutoCAD 2023. Če se strinjamo z licenčnimi pogoji, potrdimo 'I agree to the Terms and Conditions' ter kliknemo na gumb 'Install'. Autodeskova spletna pomoč
- Povezava do spletne pomoči: https://www.autodesk.com/support/contact-support - S kliki na želene teme iščemo pravilni odgovor na naše vprašanje. NAVODILA ZA DODELITEV VLOG SKRBNIKOM
Skrbnik Autodeskovih licenc je lahko sam najemnik programa ali pa pristojna oseba v podjetju (npr. IT informatik), ki zaposluje več ljudi, oz. uporabnikov programov. Slednji skrbi zato, da uporabnikom pravilno dodeli licence programov. Skrbniki imajo tako različen status / vlogo. Navodila za dodelitev ustrezne vloge skrbniku najdete na spletni strani:
Autodesk Administrators | User Management | Admin Roles AKTIVACIJA PROGRAMA Z VPISOM SERIJSKE ŠTEVILKE ali RAČUNOM AUTODESK ACCOUNT?
Od različice 2019 naprej se lahko zgodi, da pri inštalaciji in aktivaciji programa ne bo več potrebno vpisati serijske številke programa. Za to bo potrebna le prijava v svoj račun Autodesk Account, kjer imamo našo licenco že na voljo. Vnos serijske številke ali samo vpis v račun je odvisen od vrste programa, načina prenosa inštalacijske datoteke, ...
In kako izvemo na kakšen način lahko aktiviramo našo licenco? To lahko preverimo v svojem računu Autodesk Account ob prenosu inštalacijske datoteke. Če je ob različici programa izpisana serijska številka, bo to potrebno vpisati med samo aktivacijo (leva slika). Če namesto serijske številke piše “No serial number needed – just sign in”, potem se pri aktivaciji samo prijavimo v svoj račun Autodesk Account (desna slika). 1 - Informacija o licenci: Subscription (najem), Perpetual (trajna), Maintenance Plan (vzdrževanje), Education (izobraževalna), Single-user (1 uporabnik), Multi-user (več uporabnikov)
2 - Tip licence: Stand-alone (samostojna), Network (mrežna), Autodesk ID 3 - Način aktivacije: Serial Number / Product ID (vnos serijske številke), “No serial number needed – just sign in” (samo prijava v Autodesk Account - na voljo samo za tip licence Autodesk ID) Več informacij na Autodeskovi spletni strani About Product Activation |
Povezave na strani:
Licenčni pogoji in skrbništvo licenc
Izdelava računa Autodesk Account Upravljanje z licencami Prenos Autodeskovih programov Dodatne informacije:
Vzorec e-dopisa s podatki za prijavo v Autodesk Account
Opomba: Izgled dopisa se lahko razlikuje od spodnjega prikaza.
|